18 Mart 2024 Pazartesi

Midsommar

MİDSOMMAR

Merhaba sevgili okurlarım bugün konu aldığımız film “Midsommar”.  Filmi bana bölüm hocalarımın tavsiyeleriyle izleme şansı buldum ve sizlere de bu filmi kendi düşüncelerim ve kendi tarzımla yorumlayacağım. 

Ari Aster’ ın yazıp yönettiği ritüel filminin konusu şöyle: 5 tane üniversiteli genç, tatil için hazırlanıyorlar. Gençlerden ikisi sevgili ve araları çok kötü. Gruptaki arkadaşlarının İsveç’teki köyüne belli zamanlarda yaptıkları bir törene davet eder ve böylece tüm olaylar İsveç’teki törene gidilmesi ile birlikte başlar.


                                 


filmde köy ve insanları resmen cennetten bir parça gibi gösterildi ki gerçekten öyle gibiydi. Çiçekler, danslar, şarkı söyleyen beyaz güzel kıyafetli kızlar… bunları ilk gördüğüm anda kötü ya da dehşet verici olayların yaşanacağı aklıma hiç gelmemişti. 

Ta ki ritüelin yapılacağı ana gelene dek. Törende bu köyün iki en yaşlı üyesi önde eşlik eder tören bu iki yaşlı insan üzerine gerçekleşiyor. Ritüel boyunca tüm duyguları hissettim dehşeti, tiksinmeyin, hayreti… filmde kendi dini ve kültürel inancıma benzettiğim bazı unsurlarda vardı bunlara karşı yabancı hissetmeyip bildiğim bilgiler olması beni bir yandan filmin bir parçası gibi hissettirdi. 

Filmin sonunu 5 gencinde buradan kaçıp yaptıkları araştırmaları dünyaya duyurarak bu köyün kültürünü duyururlar diye kafamda kendi finalimi vermiştim ama filmden ters köşe yemek beni bir nebze mutlu etti her zaman tahmin ettiğimiz son olması bizi bir yerden sonra sıkmaz mı zaten? 

Velhasıl kelam film görsel, işitsel ve kurgu bakımından zengin bir film izlemenizi öneriyorum ben sonuna kadar 5 saniye ilerletmeden izledim sizlerinde beğeneceğinize inanıyorum. 

Bir sonraki haftaya teni bir film ile karşınızda olacağım bloğuma ve bana çokça sevgi besleyin haftaya görüşmek üzere. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Re/member

 Re/member Merhaba sevgili okurlarım bu serimizin son yazısıyla birlikte karşınızdayım. Bir veda olarak düşünebilirsiniz. Serimizin son konu...